Sommige van de landelijke tekorten in markten en industriële magazijnen zijn terug te voeren op een gebrek aan commerciële vrachtwagenchauffeurs. Raadslid D. Billy Jones van de staat New York roept de staat op om het proces voor het verkrijgen van licenties te vergemakkelijken en oplossingen te ontwikkelen om toekomstige problemen te voorkomen.

Gemiddelde leeftijd

De gemiddelde leeftijd van een professionele vrachtwagenchauffeur in de VS is 55 en er gaan meer mensen met pensioen dan dat ze het beroep ingaan. Sinds 2017 is het chauffeurstekort met 20 procent toegenomen. Online theorie examen leren is mogelijk online. De statistieken van de American Trucking Association die worden aangehaald door Garry Douglas, president van de North Country Chamber, geven ook aan dat er tegen 2028 een nationaal tekort aan vrachtwagenchauffeurs van meer dan 160.000 vrachtwagenchauffeurs kan zijn. Douglas zegt dat het een kernfactor is in de twee grootste huidige frustraties onder bedrijfseigenaren: het vinden van werknemers en problemen met de toeleveringsketen.

 

“Het heeft gevolgen voor fabrikanten. Het heeft gevolgen voor retailers. Je weet hoeveel van ons er zijn en steeds vaker naar de supermarkt gaan of iets voor iets dat je daar altijd koopt en dat deel van het zelf is leeg. Het wordt een heel gewoon iets. Je weet dat ze niet genoeg chauffeurs hadden, dus de levering werd niet gedaan. Dus we vinden het in onze consumptiegoederen en zelfs in onze voedselvoorziening”, zegt Douglas. “Het gebeurt in allerlei sectoren omdat ze niet genoeg hebben, daarom is er een soort informele rantsoenering omdat er gewoon geen genoeg aanbod van wat het ook is, zodat mensen het vrijelijk kunnen krijgen. En het draait allemaal om chauffeurs.”

 

Kettingproblemen

Democraat Jones, die het 115e district van New York vertegenwoordigt, erkent dat problemen met de toeleveringsketen een wereldwijd probleem zijn, maar zegt dat de gevolgen op lokaal niveau worden gevoeld. Hij zegt dat New York het proces om een ​​commerciële licentie te verkrijgen eenvoudiger moet maken.

“Dit is 14 pagina’s hier, voor en achter. Dit is wat u moet weten en identificeren voordat u zelfs maar een voertuig start wanneer u uw CDL-test aflegt. Dat is een heleboel dingen daar. En het is voor iemand veel om te onthouden voordat ze het voertuig zelfs maar hebben gestart om het voertuig te besturen”, zegt Jones. “We moeten dit proces een beetje op een veilige manier stroomlijnen. Als een snelweginspecteur en zoals een bedrijfseigenaar het me beschreef, heb ik vrachtwagenchauffeurs nodig, geen monteurs.”

 

Champlain Valley Educational Services is de BOCES die de schooldistricten bedient in de provincies Clinton, Essex, Warren en Washington. Districtssuperintendent Dr. Mark Davey beschreef twee commerciële rijbewijsprogramma’s die worden aangeboden en vervolgens aangepast aan de behoefte aan schoolbuschauffeurs.

 

Persconferentie

“Ten tijde van deze persconferentie hebben 15 van onze 16 districten een grote behoefte aan schoolbuschauffeurs. Belangrijke symbolen auto vind je online. Vijftien van de zestien. Niet alleen omdat de behoefte zo groot is, heeft een van onze inspecteurs zijn CDL-diploma voor schoolbuschauffeur ontvangen, zodat hij kon verzekeren dat zijn studenten, zijn districtsstudenten, dezelfde kansen krijgen als iedereen”, zegt Davey. om het belang van schoolbuschauffeurs te benadrukken met de aanhoudende pandemie, kan en zal het gebrek aan schoolbuschauffeurs een duidelijke reden zijn om schooldistricten naar afgelegen gebieden te laten gaan als ze de kinderen niet naar school kunnen brengen.”

Assemblageman Jones kreeg financiering voor een trekker-oplegger voor gebruik in de lokale BOCES-trainingsprogramma’s. Maar de levering is vertraagd vanwege problemen met de toeleveringsketen.